Otázky s klíčovým slovem: Učitel

počet otázek s klíčovým slovem : 105



Seznam otázek

seřadit výsledky podle:

Zařazení ředitelky mateřské školy do platové třídy

ID24493 | | PhDr. et Mgr. Jiří Valenta

Mohu zařadit ředitelku mateřské školy do 11. platové třídy? Má dosažené středoškolské vzdělání s maturitou pro učitelky mateřských škol. Paní ředitelka také řídí školní jídelnu a odloučené pracoviště. Byla by v 11. platové třídě stále pedagog s nárokem na 40 dnů dovolené, nebo by byla zařazena v nepedagogické tabulce?

Zařazení učitele střední školy - praxe

ID24508 | | PhDr. et Mgr. Jiří Valenta

Jsme střední škola, příspěvková organizace zřízená krajem. Jak je to se zařazením učitelů střední školy – praxe? Na škole máme tyto učitele, kteří nemají vysokou školu. Doposud jsme je měli zařazené dle katalogu prací 2.16.2, bod 10.2 – tedy v 10. platové třídě s odpočtem na vzdělání ve výši 3 roků. „Výchovně vzdělávací činnost praktického vyučování studijních oborů nebo odborného výcviku náročných učebních oborů“. Nyní, v novém katalogu prací, od 1. 1. 2019 jsme toto zařazení v 10. platové třídě již nenašli, je tam pouze: „10.2 – Vzdělávací a výchovná činnost v odborném výcviku při přípravě žáků v oborech středního vzdělávání s výučním listem“ a my jsme střední škola, takže jsme se našli v 11. platové třídě odstavec 3: „Vzdělávací a výchovná činnost praktickém vyučování v oborech středního vzdělávání s maturitní zkouškou nebo v praktickém vyučování nebo odborné praxi v oborech vyššího odborného vzdělávání“. Odpočet na vzdělání by měl být v tomto případě 5 let. Je naše úvaha správná? Máme tedy přeřadit od 1. 1. 2019 naše učitele střední školy – praxe do 11. platové třídy? 

Doplnění dotazu:

Jedná se o zařazení učitele praxe na střední škole s maturitou nově od 1. 1. 2019 z 10. do 11. platové třídy. Náš pan učitel měl v té době (od 1. 1. 2019 - 31. 8. 2019 asi 4 změny v platových výměrech. Musíme mu všechny změny nově napsat platové výměry, nebo stačí souhrnné shrnutí v jednom platovém výměru, nebo jak toto správně vyřešit? 

 

Pracovní poměr na dobu určitou

ID24138 | | JUDr. Petr Bukovjan

Od 25. 8. 2016 jsme uzavřeli pracovní poměr s neaprobovanou učitelkou (v současné době chybí k dokončení studia obhajoba diplomové práce na pedagogické vysoké škole) do 24. 8. 2017. Poté jsme pracovní poměr prodloužili do 24. 8. 2018 a o rok později do 24. 8. 2019. Je možné s touto paní učitelkou od 25. 8. 2019 uzavřít opět pracovní poměr na dobu určitou, když by pracovní poměr byl uzavřen na dobu trvání mateřské a následné rodičovské dovolené, na kterou by nastoupila jiná učitelka v tomto termínu (nebo přibližném např. od 1. 9. 2019 - nelze nyní přesně stanovit)? Také není jasné, zdali již v té době bude mít již dokončené vysokoškolské vzdělání, pokud by to bylo pro tento případ podstatné.

Plat učitele - lyžařský výcvik

ID23758 | | PhDr. Bc. Monika Puškinová, PhD.

Učitel základní školy (příspěvková org.) pojede s žáky na týdenní lyžařský výcvik a bude tam pracovat jako zdravotník. Na jaký plat má nárok? Jako kdyby učil a k tomu např. uzavřená dohoda o prov. práce na funkci zdravotník, nebo pouze jenom ta dohoda, což by samozřejmě bylo pro tohoto pedagoga finančně nevýhodné.

Doplnění: Jedná se o učitele, který má na naší škole pracovní poměr uzavřený na dobu neurčitou již od roku 1993 - pracovní zařazení učitel (II. stupeň). Na lyžařském výcviku by pracoval jako zdravotník. Je třeba podotknout, že jako ped. pracovník je do lyžařského výcviku zapojen teoretickými radami (jedná se o učitele tělesné výchovy) a uplatňuje nepřímou pedagogickou činnost. 

 

Dobrý den. Zasílám doplnění k otázce č. DAUC ID: 23014 Jedná se o učitele, který má na naší škole pracovní poměr uzavřený na dobu neurčitou již od r. 1993 - pracovní zařazení učitel (II. stupeň). Na lyžařském výcviku by pracoval jako zdravotník. Je třeba podotknout, že jako ped. pracovník je do lyžařského výcviku zapojen teoretickými radami (jedná se o učitele tělesné výchovy) a uplatňuje nepřímou pedagogickou činnost. děkuji za odpověď

Pracovní poměr na dobu určitou

ID23694 | | PhDr. et Mgr. Jiří Valenta

Jsme základní škola - příspěvková organizace. Zaměstnáváme od 23. 11. 2016 učitelku. Smlouva byla sepsána na dobu určitou, nejdéle do 30. 6. 2017, po dobu rodičovské dovolené jiné učitelky. Zastupovaná učitelka však podruhé otěhotněla, tudíž smlouva byla dohodou prodloužena do 26. 4. 2019 - do 1 roku věku druhého dítěte. Zastupovaná učitelka prodloužila rodičovskou dovolenou do tří let věku druhého dítěte. Je správně smlouvu prodloužit zastupující učitelce už pouze do 23. 11. 2019 a poté bude pracovní poměr ukončen, nebo je možno prodloužit smlouvu až do 26. 4. 2021 (do 3 let věku dítěte), neboť zastupující učitelka nesplňuje předpoklad odborné kvalifikace?

Školní vzdělávací program - učebnice cizích jazyků

ID23358 | | PhDr. Bc. Monika Puškinová, PhD.

Může škola mít několik variant výuky cizího jazyka v ŠVP pro stejný obor a zaměření ve stejného ročníku vzdělávání přizpůsobený variantám učebnic, podle kterých jednotliví jazykáři učí? Naši jazykáři se totiž nedokážou dohodnout na jediné vhodné učebnici, a proto každý chce učit podle té své a tomu chce přizpůsobit ŠVP. 

Pracovní doba pedagoga

ID22076 | | JUDr. Petr Bukovjan

Jsme příspěvková organizace (střední + základní škola). V rámci evidence pracovní doby musí pedagog vykazovat přestávku na jídlo a oddech (tzn. vykázat celkem 8,5 hodin, pokud celou pracovní dobu stráví na pracovišti)? V jakém případě se může použit ustanovení § 88 odst. 1 druhé věty zákoníku práce (práce nemohou být přerušené, přiměřená doba na jídlo a oddech se započte do pracovní doby)? Může se toto ustanovení použit v případě pracovní doby učitele střední a základní školy (stanovit vnitřním předpisem)?

Pracovní poměr na dobu určitou

ID21970 | | JUDr. Bořivoj Šubrt

Musí být u pracovního poměru učitele ZUŠ na dobu určitou (zástup za mateřskou dovolenou) uveden datum ukončení, nebo je postačující uvedení do nástupu osoby z mateřské dovolené?

Psychická zátěž u pedagogických pracovníků

ID21912 | | Ing. Jiří Vala, Ph.D.

U mého klienta, základní školy, byl proveden dozor SIBP. Při kontrole oblasti pracovnělékařských služeb a související kategorizace prací mi bylo doporučeno upravit si rizikové faktory, a to tak, že se neuvádí psychická zátěž u pedagogických pracovníků. SIBP se odkazovalo na znění příslušných ustanovení dle vyhlášky č. 432/2003 Sb. Základní škola vycházela ze znění přílohy vyhlášky č. 79/2013 Sb. Jak je to s vyhodnocením rizikových faktorů u pedagogických pracovníků?

Odborná kvalifikace učitelky v MŠ

ID21461 | | PhDr. Bc. Monika Puškinová, PhD.

Přijali jsme do pracovního poměru učitelku v mateřské škole, která má vystudovanou Střední odbornou školu obor sociální péče a Vyšší odbornou školu podnikatelskou ukončenou absolutoriem. Učitelku jsme zařadili do 9. platové třídy bez dvouletého odečtu. Je tento postup správný? Jaký studijní obor by měla pracovnice vystudovat, aby byla kvalifikovaná jako učitelka v MŠ?

 

  Daňaři online   Účetní kavárna   Mzdová praxe   Účetnictví neziskového sektoru