Otázky s klíčovým slovem: Plat

počet otázek s klíčovým slovem : 121



Seznam otázek

seřadit výsledky podle:

Doplatek mzdy

ID24827 | | JUDr. Bořivoj Šubrt

Jsme příspěvková organizace - základní škola. V září letošního roku přinesla zaměstnankyně školy podklady od předchozího zaměstnavatele - zápočtový list s opravenou délkou trvání pracovního poměru. Na základě nového potvrzení měla mít v roce 2014 postup do vyššího platové stupně dříve asi o 6 měsíců. Podklady, které přinesla a které ovlivnily výpočet platového postupu v roce 2014 nedodala, což přiznává. Nyní požaduje doplatit rozdíl v základní mzdě za celou uvedenou dobu. Jsme povinni mzdu doplatit? Pokud ano, tak za celé období, které zaměstnankyně požaduje?

Zařazení ředitelky mateřské školy do platové třídy

ID24493 | | PhDr. et Mgr. Jiří Valenta

Mohu zařadit ředitelku mateřské školy do 11. platové třídy? Má dosažené středoškolské vzdělání s maturitou pro učitelky mateřských škol. Paní ředitelka také řídí školní jídelnu a odloučené pracoviště. Byla by v 11. platové třídě stále pedagog s nárokem na 40 dnů dovolené, nebo by byla zařazena v nepedagogické tabulce?

Zařazení učitele střední školy - praxe

ID24508 | | PhDr. et Mgr. Jiří Valenta

Jsme střední škola, příspěvková organizace zřízená krajem. Jak je to se zařazením učitelů střední školy – praxe? Na škole máme tyto učitele, kteří nemají vysokou školu. Doposud jsme je měli zařazené dle katalogu prací 2.16.2, bod 10.2 – tedy v 10. platové třídě s odpočtem na vzdělání ve výši 3 roků. „Výchovně vzdělávací činnost praktického vyučování studijních oborů nebo odborného výcviku náročných učebních oborů“. Nyní, v novém katalogu prací, od 1. 1. 2019 jsme toto zařazení v 10. platové třídě již nenašli, je tam pouze: „10.2 – Vzdělávací a výchovná činnost v odborném výcviku při přípravě žáků v oborech středního vzdělávání s výučním listem“ a my jsme střední škola, takže jsme se našli v 11. platové třídě odstavec 3: „Vzdělávací a výchovná činnost praktickém vyučování v oborech středního vzdělávání s maturitní zkouškou nebo v praktickém vyučování nebo odborné praxi v oborech vyššího odborného vzdělávání“. Odpočet na vzdělání by měl být v tomto případě 5 let. Je naše úvaha správná? Máme tedy přeřadit od 1. 1. 2019 naše učitele střední školy – praxe do 11. platové třídy? 

Doplnění dotazu:

Jedná se o zařazení učitele praxe na střední škole s maturitou nově od 1. 1. 2019 z 10. do 11. platové třídy. Náš pan učitel měl v té době (od 1. 1. 2019 - 31. 8. 2019 asi 4 změny v platových výměrech. Musíme mu všechny změny nově napsat platové výměry, nebo stačí souhrnné shrnutí v jednom platovém výměru, nebo jak toto správně vyřešit? 

 

Stanovení platu ředitelce základní školy

ID24472 | | Ing. Zdeněk Morávek

Jak správně postupovat při stanovení příplatku za vedení a zvláštního příplatku ředitelce základní školy? Naše základní škola, příspěvková organizace, je malotřídní škola pouze s 1. stupněm výuky. Bude tedy paní ředitelka zahrnuta do 1. stupně řízení (kdy vedoucí zaměstnanec řídí pouze práci podřízených zaměstnanců)? A pro stanovení zvláštního příplatku bude paní ředitelka zahrnuta dle přílohy č. 6 k nařízení vlády č. 341/2017 Sb., do I. skupiny? 

Plat učitele - lyžařský výcvik

ID23758 | | PhDr. Bc. Monika Puškinová, PhD.

Učitel základní školy (příspěvková org.) pojede s žáky na týdenní lyžařský výcvik a bude tam pracovat jako zdravotník. Na jaký plat má nárok? Jako kdyby učil a k tomu např. uzavřená dohoda o prov. práce na funkci zdravotník, nebo pouze jenom ta dohoda, což by samozřejmě bylo pro tohoto pedagoga finančně nevýhodné.

Doplnění: Jedná se o učitele, který má na naší škole pracovní poměr uzavřený na dobu neurčitou již od roku 1993 - pracovní zařazení učitel (II. stupeň). Na lyžařském výcviku by pracoval jako zdravotník. Je třeba podotknout, že jako ped. pracovník je do lyžařského výcviku zapojen teoretickými radami (jedná se o učitele tělesné výchovy) a uplatňuje nepřímou pedagogickou činnost. 

 

Dobrý den. Zasílám doplnění k otázce č. DAUC ID: 23014 Jedná se o učitele, který má na naší škole pracovní poměr uzavřený na dobu neurčitou již od r. 1993 - pracovní zařazení učitel (II. stupeň). Na lyžařském výcviku by pracoval jako zdravotník. Je třeba podotknout, že jako ped. pracovník je do lyžařského výcviku zapojen teoretickými radami (jedná se o učitele tělesné výchovy) a uplatňuje nepřímou pedagogickou činnost. děkuji za odpověď

Odměny z hospodářské činnosti

ID23302 | | Ing. Zdeněk Morávek

Jsme příspěvková organizace zřízená městem. Ve zřizovací listině máme kromě vymezení hlavního účelu činnosti uvedenou i vedlejší hospodářskou činnost (pronájem prostor, hostinskou činnost - praní a žehlení prádla pro cizí organizaci, stravování zaměstnanců zřizovatele, důchodců a zaměstnanců školských organizací ve městě). Podíl z tržeb z těchto činností je možno použít na výplatu odměn zaměstnancům školy, jejichž výši určuje ředitel organizace. Je možno část těchto mzdových prostředků použít i na odměnu řediteli organizace. Pokud ano, kdo stanoví její výši? Může tak učinit statutární zástupce ředitele a je její výše omezena (např. % z celkového ročního objemu takto získaných finančních prostředků)?

Výpočet poměrné části odměny do průměrného výdělku pro náhrady

ID23315 | | JUDr. Petr Bukovjan

Příspěvková organizace, zřizovatelem je město, zaměstnanci dostávají měsíční plat, za svátky nedostávají náhrady, ale plat, jako kdyby pracovali. Dostávají pololetní odměny. Postupuji tedy při zápočtu odměny do průměrného výdělku podle § 358 zákoníku práce. Výši odměny vydělím počtem odpracovaných hodin za příslušné pololetí a potom započtu poměrnou část odměny do čtvrtletí podle počtu odpracovaných hodin. Mohou být v odpracovaných hodinách započteny i neodpracované svátky, za které je poskytován plat, jak výše uvedeno?

Zvláštní příplatek nezdravotnickým pracovníkům

ID23042 | | JUDr. Petr Bukovjan

Jsme příspěvková organizace se zaměřením na sociální služby, terénní i pobytové, služby poskytujeme seniorům, v praxi s nejrůznějším omezením. Prvotně nejsme zaměřeni na uživatele s mentálním či fyzickým postižením, ale v péči takoví mohou být. Naši pracovníci v sociálních službách nejsou zdravotníky. Pobytové služby jsou v režimu nepřetržitého provozu se střídáním dvanáctihodinových směn od 6:00 do 18:00 hodin a od 18:00 do 6:00 hodin (střídají se čtyři lidé s nepravidelným režimem 3 dny práce, 3 dny volno) - rozvrh takových směn na 12 týdnů se pravidelně opakuje. Těmto zaměstnancům bude od 1.1.2019 náležet zvláštní příplatek za "směnnost" podle vyhlášky 341/2017, § 8 (zařazením dle přílohy č. 6 do skupiny II., 1.) a zároveň zvláštní příplatek podle bodu 5. skupiny II. za soustavnost poskytování obslužné péče v zařízeních sociálních služeb? Vyvozuji možnost souběhu zvláštních příplatků z odstavce 3 článku I výše uvedeného nařízení vlády, ale nejasný je pojem "soustavnost" a "obslužná péče" ve vazbě na nezdravotnické pracovníky. 

Evidence dnů a přesčasů

ID22283 | | JUDr. Petr Bukovjan

Zaměstnanec v příspěvkové organizaci pracuje v sobotu nebo v neděli, případně ve svátek, ale neodpracuje celý den, většinou pouze 1,5 hodiny/den. Mají být správně vykázány tyto dny jako odpracované (hodiny samozřejmě vykážu přesně podle odpracovaných)? Anebo to nemá na nic vliv, stačí, když budou správně vykázány hodiny? Zaměstnanci si nevybírají náhradní volno. 

Příplatek za vedení

ID21940 | | PhDr. Bc. Monika Puškinová, PhD.

Je možno zařadit ředitele základní školy do 4. stupně řízení, když řídí 4 vedoucí učitelky v mateřské škole, vedoucího školní jídelny, 2 zástupce na II. stupni, 1 zástupce na I. stupni, 1 vedoucího technika a 1 zaměstnance oprávněného řídit práci jiných zaměstnanců?

 

  Daňaři online   Účetní kavárna   Mzdová praxe   Účetnictví neziskového sektoru